Публикация Описание Автор Дата на публикацията
Целта на този документ е чрез анализиране на национално, регионално и секторно ниво на актуалното нормативно и институционално състояние по въпросите, свързани с професионалното образование и обучение и на висшето образование, както и на оценката на компетенциите на работната сила, при отчитане на съществуващите европейски, национални и браншови изисквания и стандарти, да допринесе за постигане на основната цел на проекта, а именно: повишаване на адаптивността, ефективността и балансиране на търсенето и предлагането на пазара на труда. Принос за постигане на горната цел е и включеното през 2013 г. „Изследване на съответствието между състоянието и очакванията и потребностите на бизнеса».
16.07.2014
Целта на този документ е чрез анализиране на национално, регионално и секторно ниво на актуалното нормативно и институционално състояние по въпросите, свързани с професионалното образование и обучение и на висшето образование, както и на оценката на компетенциите на работната сила, при отчитане на съществуващите европейски, национални и браншови изисквания и стандарти, да допринесе за постигане на основната цел на проекта, а именно: повишаване на адаптивността, ефективността и балансиране на търсенето и предлагането на пазара на труда. Използваната методология включва преглед, подбор и проучване на подходящи информационни източници за провеждане на изследването; използването на подходящи методи и техники за събиране на данни, методи и инструменти за обработка на данни, методи и подходи за анализ на резултатите от изследването. Основни заключения, фокусирани върху целите и задачите на проекта. Формулирани препоръки, свързани с други задачи и следващи етапи от изпълнението на проекта, включително за промяна на нормативната база.
13.11.2012
Целта на този документ е да представи резултатите от анкетното проучване за мотивацията и нагласите, свързани с професионалната квалификация, образователното ниво и професионалната реализация на работната сила на фирмено ниво. Проучването се извърши чрез попълване на анкетна карта онлайн сред мениджъри и специалисти човешки ресурси. В анкетното проучване са включени три основни групи респонденти – специалисти по технически науки – инженер-механик, инженер-технолог, инженер-автоматизация на производството и др.; финансови специалисти – счетоводители, касиери, ревизори и др.; специалисти по компютърни системи – системен администратор, администратор компютърни системи и др.
10.12.2013
ОБУЧЕНИЯ ПО КЛЮЧОВИ КОМПЕТЕНЦИИ ПРЕЗ 2013 Г.
10.04.2013
Документът се основава на постигнатите до момента резултати по проекта и на извършените анализи и прегледи на актуалните политики и стратегическите документи на Европейския съюз и съществуващата наднационална нормативна уредба в областта на електронно управление. Правят се анализ и преглед на политиките, състоянието, проблемите и законодателството в областта на електронното управление на национално ниво, както и на предпоставките за интегриране на MyCompetence в рамките на електронното управление.
16.07.2014
Целта на разработката е пакет от предложения за нормативни промени за разработване и прилагане на политики за недопускане на недостиг на работна сила, който да бъде обсъден в Националния съвет за оценка на компетенциите (НСОК).
11.12.2013
Преодоляването на недостига на квалифицирана работна сила в България предполага разработването на политики и прилагането на мерки с мултисекторен характер. Комплексният характер на причините, които пораждат недостиг на работна сила изискват и промени в трудовото законодателство, заплащането на труда, активната политика на пазара на труда, професионалното образование и обучение, социалното партньорство и др. В тази връзка за преодоляване недостига на работна сила се правят четири пакета предложения: нови политики за регулиране на пазара на труда, в т.ч. активни политики на пазара на труда и политики в областта на образованието и обучението; подобряване на управлението и институционалната структура; стимулиране сътрудничеството между социалните партньори за недопускане на недостиг на работна сила; промени в действащата нормативна уредба за недопускане недостиг на работна сила.
10.12.2011
Документът предлага рамкови учебни програми за обучение по мениджърски, социални и граждански ключови компетенции, за придобиване на умения за междуличностно общуване и за учене през целия живот съгласно дефинициите на Европейската референтна рамка на ключовите компетенции за учене през целия живот.
06.02.2013

Обща статистика
Общо публикации 132 Общо автори 178
КОНФЕДЕРАЦИЯ НА НЕЗАВИСИМИТЕ СИНДИКАТИ В БЪЛГАРИЯ БЪЛГАРСКА СТОПАНСКА КАМАРА КТ Подкрепа